Wydział Ruchu Drogowego
Wydział Ruchu Drogowego
Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi
95-010 Sosnowiec (gm. Stryków), Sosnowiec 25a
Adres do korespondencji:
91-048 Łódź, ul. Lutomierska 108/112
tel. (47) 841 31 17, (47) 842 55 04
adres mailowy: wrd@ld.policja.gov.pl
Naczelnik
młodszy inspektor Kamil Szczęsny
Zastępca Naczelnika
nadkomisarz Jarosław Złotkowski
Zakres zadań Wydziału Ruchu Drogowego:
- Analizowanie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego na obszarze województwa łódzkiego i ocena efektywności podejmowanych działań przez jednostki Policji na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
- Analizowanie przyczyn, miejsc i okoliczności powstawania wypadków drogowych oraz opracowanie i monitorowanie wdrażania kompleksowych programów poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
- Prowadzenie nadzoru nad organizacją i pełnieniem służby na drogach w jednostkach Policji.
- Opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny.
- Organizowanie, koordynowanie oraz wykonywanie zadań związanych z realizacją eskort policyjnych pojazdu lub kolumny pojazdów.
- Realizowanie przedsięwzięć i działań upowszechniających znajomość przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego, zwłaszcza wśród dzieci i młodzież.
- Sprawowanie merytorycznego nadzoru nad wykonywaniem przez policjantów jednostek Policji zadań związanych z funkcjonowaniem Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji oraz ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego.
- Wykonywanie zadań Komendanta w zakresie prowadzenia ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego.
- 9) wykonywanie zadań w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego w ruchu drogowym na autostradach oraz innych drogach wyznaczonych odrębną decyzją Komendanta, przebiegających przez obszar województwa łódzkiego.
- Prowadzenie postępowań w zakresie odwołań od decyzji administracyjnych wydawanych w trybie ustawy o transporcie drogowym i ustawy o drogach publicznych.
- Przygotowywanie projektów opinii Komendanta w zakresie zasadności lokalizacji stacjonarnych urządzeń rejestrujących.
- Nadzór nad wykonywaniem przez kierowników jednostek Policji zadań w zakresie uzgadniania ze strażami gminnymi (miejskimi) czasu i miejsca wykonywania kontroli ruchu drogowego z użyciem niestacjonarnych urządzeń rejestrujących.
- Realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi Komendy w zakresie właściwości wydziału.