Informacja z działalności kontrolnej w roku 2009
SPRAWOZDANIE
Z DZIAŁALNOŚCI WYDZIAŁU KONTROLI
KWP W ŁODZI W 2009 r.
INFORMACJA
DOTYCZĄCA ILOŚCI KONTROLI PRZEPROWADZONYCH W 2009 ROKU
Z PODZIAŁEM NA KONTROLE KOMPLEKSOWE, PROBLEMOWE, SPRAWDZAJĄCE, DORAŹNE ORAZ KONTROLE W TRYBIE UPROSZCZONYM
Rodzaj kontroli |
2009 |
|
Liczba kontroli
|
Liczba skontrolowanych podmiotów |
|
Kontrola kompleksowa |
- |
- |
Kontrola problemowa |
40 |
40 |
Kontrola doraźna |
6 |
6 |
Kontrola sprawdzająca |
- |
- |
Kontrola w trybie uproszczonym |
3 |
3 |
Ogółem |
49 |
49 |
KONTROLE PROBLEMOWE
1. Kontrola problemowa wydatków z funduszu operacyjnego dokonywanych przez dysponenta II stopnia.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Komenda Powiatowa Policji w Zgierzu,
2. Komenda Miejska Policji w Łodzi,
3. Komenda Powiatowa Policji w Łasku,
4. Komenda Powiatowa Policji w Pabianicach,
5. Wydział dw. z Przestępczością Samochodową Komendy Wojewódzkiej Policji
w Łodzi,
6. Wydział Kryminalny Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi,
7. Wydział Wywiadu Kryminalnego Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi,
8. Wydział dw. z Korupcją Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi.
Problematyka kontroli:
W trakcie kontroli sprawdzono celowość i oszczędność wydatkowania środków, prowadzenie ewidencji oraz organizację obsługi kasowej i bankowej, a także zarządzanie składnikami majątku nabytymi ze środków funduszu.
2. Kontrola problemowa w zakresie efektywności funkcjonowania Policyjnej Stacji Obsługi Pojazdów.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Stacja Obsługi Pojazdów Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi,
2. Stacja Obsługi Pojazdów Komendy Miejskiej Policji w Skierniewicach,
3. Stacja Obsługi Samochodów Komendy Miejskiej Policji w Piotrkowie Trybunalskim,
4. Stacja Obsługi Pojazdów Komendy Powiatowej Policji w Sieradzu.
Problematyka kontroli:
1. Organizacja obsługi technicznej i napraw sprzętu transportowego znajdującego się na stanie jednostki.
2. Stan wyposażenia zaplecza obsługowo - naprawczego oraz stan zatrudnienia specjalistów samochodowych.
3. Realizacja obsług i napraw sprzętu transportowego oraz prowadzenie dokumentacji warsztatowej, w tym:
· jakość i terminowość obsług i napraw sprzętu transportowego,
· czas prowadzenia napraw oraz skuteczność ich wykonywania związana
z koniecznością reklamacji,
· wykorzystanie mocy produkcyjnej Stacji Obsługi Pojazdów,
· liczba i koszty wykonanych prac obsługowo – naprawczych sprzętu transportowego,
· zabezpieczenie zespołów, części zamiennych i innych materiałów do wykonywania obsług i napraw sprzętu transportowego,
· zasadność zlecania obsług i napraw sprzętu transportowego do wykonania poza Policją.
4. Dokonanie oceny poniesionych nakładów funkcjonowania zaplecza obsługowo - naprawczego w porównaniu do zrealizowanych obsług i napraw sprzętu transportowego.
3. Kontrola problemowa w zakresie prawidłowości rejestrowania i przechowywania dowodów rzeczowych w jednostkach i komórkach organizacyjnych Policji.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Komenda Powiatowa Policji w Zduńskiej Woli,
2. Komenda Powiatowa Policji w Kutnie.
Problematyka kontroli:
1. Prawidłowość kryminalistycznego oraz procesowego zabezpieczenia dowodów rzeczowych, w szczególności środków odurzających i substancji psychotropowych, zarówno na miejscu wydarzenia jak i w trakcie wykonywania czynności w sprawie.
2. Prawidłowość przechowywania oraz wydawania dowodów rzeczowych zabezpieczonych w prowadzonych postępowaniach.
3. Zgodność stanu faktycznego przechowywanych dowodów rzeczowych
w magazynie ze stanem ewidencyjnym.
4. Podejmowanie działań zmierzających do likwidacji depozytów, co do których uprawomocniły się wyroki sądu orzekające o przepadku, zniszczeniu bądź wydaniu, a także stałe monitorowanie tej problematyki przez osoby prowadzące magazyn dowodów rzeczowych.
5. Zabezpieczenie fizyczne pomieszczeń przeznaczonych do przechowywania dowodów rzeczowych oraz zasady dostępu do nich.
6. Nadzór ze strony przełożonych w zakresie postępowania z dowodami rzeczowymi, w tym środkami odurzającymi i substancjami psychotropowymi.
4. Kontrola problemowa w zakresie prawidłowości organizacji, sposobu pełnienia
i sprawowania nadzoru nad przebiegiem służby patrolowej.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1.Komenda Miejska Policji w Łodzi,
2.I Komisariat Policji Komendy Miejskiej Policji w Łodzi,
3.II Komisariat Policji Komendy Miejskiej Policji w Łodzi.
Problematyka kontroli:
1. Organizacja służby patrolowej:
· analiza stanu bezpieczeństwa i porządku,
· plan dyslokacji służby.
2. Pełnienie służby patrolowej przez policjantów z komórek organizacyjnych:
· forma pełnienia służby patrolowej (patrole zmotoryzowane, piesze),
· dokumentowanie przebiegu służby w szczególności odprawa do służby
(protokoły z odpraw, książki służby, notatniki służbowe),
· dokumentowanie użycia środków przymusu bezpośredniego,
· rozliczanie policjantów po służbie z uzyskanych wyników (karta pracy
i efektywności policjanta wykonującego zadania o charakterze prewencyjnym).
3. Sprawowanie nadzoru i kontroli nad pełnieniem służby patrolowej przez bezpośrednich przełożonych policjantów oraz kierownictwo.
5. Kontrola problemowa w zakresie zasadności, legalności i prawidłowości stosowania instytucji zatrzymania oraz doprowadzenia do wytrzeźwienia, realizacja uprawnień przysługujących zatrzymanym lub doprowadzonym do wytrzeźwienia, stan techniczno-sanitarny i wyposażenie pomieszczeń dla tych osób, a także sposób pełnienia służby w tych pomieszczeniach.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Komenda Miejska Policji w Skierniewicach,
2. Komenda Miejska Policji w Piotrkowie Trybunalskim,
3. V Komisariat Policji Komendy Miejskiej Policji w Łodzi.
Problematyka kontroli:
1. Prawidłowość stosowania podstawy prawnej procesowego i prewencyjnego zatrzymania osób oraz doprowadzenia do wytrzeźwienia, w tym oceny okoliczności faktycznych.
2. Realizację praw osób zatrzymanych i przestrzeganie ustawowego czasu zatrzymania oraz pobytu zatrzymanych i doprowadzonych w celu wytrzeźwienia w PDOZ.
3. Przestrzeganie obowiązku badania lekarskiego osób zatrzymanych podlegających takiemu obowiązkowi oraz uzyskania decyzji lekarza o umieszczeniu
w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych osoby doprowadzonej w celu wytrzeźwienia.
4. Organizację służby ochronnej w PDOZ, przygotowanie policjantów do jej pełnienia i proces szkolenia funkcjonariuszy w ramach doskonalenia zawodowego.
5. Dokumentację służbową prowadzoną w związku z funkcjonowaniem pomieszczeń dla osób zatrzymanych.
6. Warunki, wyposażenie i zabezpieczenie techniczne pomieszczeń dla osób zatrzymanych lub doprowadzonych w celu wytrzeźwienia,
7. Rozwiązania organizacyjne i procedury postępowania z osobami od chwili ich zatrzymania do czasu osadzenia w PDOZ.
8. Czynności sprawdzająco - wyjaśniające prowadzone w związku
z wydarzeniami nadzwyczajnymi z udziałem osób zatrzymanych lub doprowadzonych w celu wytrzeźwienia.
9. Doskonalenie zawodowe policjantów w zakresie stosowania instytucji zatrzymania lub doprowadzenia osób w celu wytrzeźwienia
10. Nadzór przełożonych nad badaną problematyką.
6. Kontrola problemowa w zakresie sprawdzenia prawidłowości dokumentowania czynności operacyjno – rozpoznawczych ze zwróceniem szczególnej uwagi na dokonywanie sprawdzeń i rejestracji w KSIP.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1.Komenda Powiatowa Policji w Bełchatowie,
2.Komenda Powiatowa Policji w Sieradzu.
Problematyka kontroli:
W trakcie kontroli sprawdzono dokumentowanie informacji uzyskanych z osobowych źródeł informacji, zarówno na etapie czynności operacyjnych jak i w prowadzonych formach pracy operacyjnej. Sprawdzono również rejestrację w KSIP osób, rzeczy, miejsc i podmiotów objętych zainteresowaniem operacyjnym.
7. Kontrola problemowa w zakresie prawidłowości rejestrowania i przechowywania dowodów rzeczowych w Wojewódzkim Magazynie Środków Odurzających
i Substancji Psychotropowych KWP w Łodzi.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Wojewódzki Magazyn Środków Odurzających i Substancji Psychotropowych
KWP w Łodzi.
Problematyka kontroli:
1. Funkcjonowanie Wojewódzkiego Magazynu Środków Odurzających
i Substancji Psychotropowych KWP w Łodzi.
2. Zabezpieczenie fizyczne pomieszczeń przeznaczonych do przechowywania dowodów rzeczowych, zasady dostępu do nich oraz warunki przechowywania
i wydawania zabezpieczonych depozytów.
3. Prawidłowość i kompletność dokumentacji sporządzanej przez policjantów przekazujących dowody rzeczowe do Wojewódzkiego Magazynu Środków Odurzających i Substancji Psychotropowych KWP w Łodzi.
4. Zgodność stanu faktycznego dowodów rzeczowych przechowywanych
w magazynie ze stanem ewidencyjnym.
5. Podejmowanie działań zmierzających do likwidacji depozytów, co do których uprawomocniły się wyroki sądu, orzekające o przepadku, zniszczeniu bądź wydaniu, a także stałe monitorowanie tej problematyki przez osoby prowadzące Wojewódzki Magazyn Środków Odurzających i Substancji Psychotropowych KWP w Łodzi.
6. Nadzór ze strony przełożonych w zakresie postępowania z zabezpieczonymi środkami odurzającymi i substancjami psychotropowymi.
8. Kontrola problemowa w zakresie organizacji przyjmowania, rozpatrywania
i załatwiania skarg, wniosków i listów.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Komenda Powiatowa Policji w Zduńskiej Woli,
2. Komenda Powiatowa Policji w Łasku,
3. Komenda Powiatowa Policji w Radomsku,
4. Komenda Powiatowa Policji w Brzezinach,
5. Komenda Powiatowa Policji w Rawie Mazowieckiej.
Problematyka kontroli:
1. Rejestr skarg i wniosków.
2. Ewidencja przyjęć interesantów.
3. Akta postępowań wyjaśniających.
4. Dokumentacja dotycząca doskonalenia zawodowego (dzienniki szkoleń).
5. Sposób sprawowania nadzoru służbowego w badanym zakresie (książki
i protokoły odpraw służbowych).
9. Kontrola problemowa w zakresie współpracy z osobowymi źródłami informacji oraz sprawowania nadzoru nad pracą z osobowymi źródłami informacji.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Komenda Powiatowa Policji w Wieluniu,
2. Komenda Powiatowa Policji w Radomsku.
Problematyka kontroli:
W toku kontroli sprawdzono czynności związane z typowaniem, pozyskaniem, współpracą oraz zakończenie współpracy z współpracownikiem oraz informatorem.
10. Kontrola problemowa w zakresiegospodarki mandatowej.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Komenda Powiatowa Policji w Poddębicach,
2. Komenda Powiatowa Policji w Zgierzu,
3. VI Komisariat Policji Komendy Miejskiej Policji w Łodzi.
Problematyka kontroli:
1. Prawidłowości ewidencjonowania druków mandatów karnych.
2. Terminowości dystrybucji bloczków mandatów karnych i ich rozliczania przez policjantów.
3. Prawidłowości i terminowości rozliczeń środków finansowych z Łódzkim Urzędem Wojewódzkim w Łodzi.
4. Terminowości i prawidłowości przeprowadzania okresowych inwentaryzacji mandatów karnych.
11. Kontrola problemowa w zakresie przestrzegania przepisów i realizacji zadań
z zakresu bezpieczeństwa i higieny służby/pracy oraz medycyny pracy.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Komenda Powiatowa Policji w Poddębicach,
2. Komenda Powiatowa Policji w Bełchatowie.
Problematyka kontroli:
1. Organizacja służby bhp i medycyny pracy.
2. Realizacja wymaganych szkoleń z zakresu bhp.
3. Realizacja badań profilaktycznych.
4. Sposób prowadzenia postępowań powypadkowych.
5. Wyposażenie pojazdów służbowych oraz wyposażenie indywidualne policjantów do służby.
6. Występujące zagrożenia na stanowiskach służby/pracy.
12. Kontrola problemowa w zakresie przestrzegania przepisów i realizacji zadań
z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1.Komenda Miejska Policji w Skierniewicach,
2.Komenda Powiatowa Policji w Łowiczu,
3.Komenda Powiatowa Policji w Łęczycy,
4.Komenda Powiatowa Policji powiatu łódzkiego wschodniego.
Problematyka kontroli:
1. Organizacja stanowiska do spraw ochrony przeciwpożarowej.
2. Dokumentacja związana z ochroną przeciwpożarową, a w szczególności „Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego”, „Plan ewakuacji ludzi z obiektu”, „Instrukcja ewakuacji akt z pomieszczeń archiwum składnicy”, „Instrukcja postępowania
w przypadku powstania pożaru”.
3. Dokumentacja z przeprowadzonych badań instalacji elektrycznej, odgromowej, hydrantowej, gazowej wentylacyjnej oraz przewodów kominowych.
4. Prawidłowość oznakowania dróg i wyjść ewakuacyjnych w budynkach jednostki.
5. Prawidłowość oznakowania dojazdowych dróg pożarowych do budynków jednostki.
6. Wyposażenie w podręczny sprzęt gaśniczy oraz instalacje i urządzenia przeciwpożarowe.
7. System alarmowania i powiadamiania na wypadek pożaru lub innego miejscowego zagrożenia.
8. Zgodność rozwiązań technicznych zastosowanych w obiekcie budowlanym
z wymaganiami ochrony przeciwpożarowej.
9. Realizacja szkoleń z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
10. Realizacja przedsięwzięć zmierzających do poprawy stanu bezpieczeństwa pożarowego przez kierownika kontrolowanej jednostki oraz pracownika wyznaczonego do spraw ochrony przeciwpożarowej.
13. Kontrola problemowa w zakresie prawidłowości i zasadności przyznawania należności z tytułu kosztów dojazdu osób uprawnionych mieszkających poza siedzibą jednostki.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1.Komenda Miejska Policji w Łodzi.
Problematyka kontroli:
1. Prawidłowość realizacji postanowień Decyzji Nr 192/2008 Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi z dnia 5 sierpnia 2008 r. w sprawie zasad dokonywania zwrotu kosztów dojazd policjantom dojeżdżającym do miejsca pełnienia służby z miejscowości pobliskiej oraz policjantom przeniesionym
z urzędu dotyczących:
· zatwierdzania raportów przez kierownika jednostki lub jego zastępcę,
· potwierdzenia przez bezpośredniego przełożonego ilości dni obecności policjanta w służbie, w przypadku ubiegania się przez tego funkcjonariusza
o wypłatę należności w wysokości 1/22 ceny najtańszego biletu okresowego,
· potwierdzenia przez kierownika komórki kadrowej faktu przeniesienia policjanta z urzędu,
· kompletności załączonych do raportu i obligatoryjnych z punktu widzenia Decyzji Nr 192/2008 dokumentów i informacji, takich jak:
ü dokumenty potwierdzające miejsce zameldowania,
ü oświadczenie o faktyczny miejscu zakwaterowania, oświadczenie
o odległości drogowej miedzy granicami administracyjnymi miejscowości zamieszkania i miejsca pełnienia służby,
ü potwierdzone przez PKP oświadczenia o cenie okresowego biletu na przejazd w II klasie pociągu osobowego przewidzianej dla tej odległości,
ü oświadczenie policjanta o znajomości przepisów ogólnych odnośnie odpowiedzialności za podanie danych niezgodnych z rzeczywistością.
2. Aktualności podanych przez policjantów informacji dotyczących miejsca zameldowania (poprzez skonfrontowanie tych danych, z danymi uzyskanymi
z elektronicznego systemu ewidencji ludności PESEL).
KONTROLE DORAŹNE
1. Kontrola doraźna w zakresie prawidłowości deponowania broni palnej przez policjantów oraz nadzoru sprawowanego nad deponowaniem broni służbowej przez przełożonych i osoby wyznaczone.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Komenda Powiatowa Policji w Łasku,
2. Komenda Powiatowa Policji w Opocznie,
3. VII Komisariat Policji Komendy Miejskiej Policji w Łodzi.
Problematyka kontroli:
1. Wewnętrzne uregulowania prawne regulujące przechowywanie i deponowanie broni służbowej przez policjantów.
2. Prawidłowość deponowania służbowej broni palnej przez policjantów.
3. Prawidłowość dokumentowania depozytu służbowej broni palnej.
4. Realizacja nadzoru i kontrola przełożonych w zakresie deponowania służbowej broni palnej przez policjantów.
2. Kontrola doraźna w zakresie realizacji programu zmniejszenia liczby wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym wśród niechronionych uczestników ruchu drogowego w 2009 roku na terenie województwa łódzkiego.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Komenda Powiatowa Policji w Łowiczu,
2. Komenda Miejska Policji w Łodzi.
Problematyka kontroli:
1. Wzmożone działania prowadzonych w oparciu o program ora własna analizę zagrożenia wobec osób naruszających przepisy ruchu drogowego.
2. Reakcja Policji w związku ze zgłoszeniem zdarzenia drogowego ze skutkiem śmiertelnym spowodowanego przez kierującego pojazdem lub „niechronionego”.
3. Działania profilaktyczno – edukacyjnych przy współpracy z podmiotami pozapolicyjnymi oraz środkami masowego przekazu.
4. Inicjowanie i przeprowadzenie działań skutkujących poprawą oraz modernizacją infrastruktury drogowej.
3. Kontrola doraźna w zakresie realizacji programu poprawy bezpieczeństwa
w ruchu drogowym na terenie województwa łódzkiego w 2009 roku w zakresie ograniczenia liczby wypadków z ofiarami śmiertelnymi, których sprawcami
są kierujący pojazdami znajdujący się pod wpływem alkoholu lub narkotyków.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1.Komenda Powiatowa Policji w Wieruszowie.
Problematyka kontroli:
1. Wzmożone działania prowadzone przez policjantów dokonujących kontroli osób znajdujących się pod wpływem alkoholu lub narkotyków.
2. Reakcja Policji w związku ze zgłoszeniem zdarzenia drogowego ze skutkiem śmiertelnym spowodowanego przez kierującego pojazdem znajdującego się pod wpływem alkoholu lub narkotyków.
3. Działania profilaktyczno – edukacyjnych przy współpracy z podmiotami pozapolicyjnymi oraz środkami masowego przekazu.
4. Realizacja kierowania ujawnionych kierujących pojazdem znajdujących się pod wpływem alkoholu lub narkotyków na badania psychologiczne.
KONTROLE W TRYBIE UPROSZCZONYM
1. Kontrola w trybie uproszczonym dotycząca stosowania środka zapobiegawczego
w postaci dozoru Policji przez Policjantów.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Komenda Powiatowa Policji Łowiczu.
Problematyka kontroli:
1. Dokumentowanie sposobu realizacji środka zapobiegawczego w postaci dozoru Policji.
2. Realizacje obowiązku stosowania się oddanych pod dozór do wymagań zawartych
w postanowieniu sadu lub prokuratora, niezbędnych do wykonywania dozoru.
3. Organizacja i funkcjonowanie nadzoru nad sposobem realizacji środka zapobiegawczego w postaci dozoru Policji.
2. Kontrola w trybie uproszczonym w zakresie efektywności poszukiwań osób ukrywających się przed organami ścigania lub wymiaru sprawiedliwości.
Jednostki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Komenda Powiatowa Policji w Poddębicach.
Problematyka kontroli:
1. Organizacja i funkcjonowanie systemu poszukiwań osób ukrywających się przed organami ścigania lub wymiaru sprawiedliwości.
2. Zasady prowadzenia poszukiwań osób w trybie zwyczajnym w celu zatrzymania,
w tym:
· czynności realizowane po otrzymaniu podstawy oprawnej wszczęcia poszukiwania osoby ze szczególnym zwróceniem uwagi na rejestracje w KSIP
· współpraca służb policyjnych i pozapolicyjnych organów w zakresie poszukiwania osób.
3. Sposób i formy dokumentowania czynności poszukiwawczych.
4. Nadzór przełożonych różnych szczebli nad prowadzeniem czynności poszukiwawczych, w tym systematyczności, częstotliwości, form i efektów czynności kontrolnych i nadzorczych.
3. Kontrola w trybie uproszczonym w zakresie sprawdzenia zasadności, celowości
i efektywności użytkowania sprzętu transportowego będącego na wyposażeniu Komisariatu Policji w Żychlinie.
Jednostki i komórki organizacyjne objęte kontrolą:
1. Komisariat Policji w Żychlinie.
Problematyka kontroli:
1. Zasadność i celowość wyjazdów pojazdami służbowymi realizowanych przez funkcjonariuszy Komisariatu Policji w Żychlinie, w tym wyjazdy poza obszar działania jednostki Policji.
2. Dokumentowanie użycia sprzętu transportowego, w szczególności sposób prowadzenia Książek Dyspozytora oraz Książek Kontroli Pracy Sprzętu Transportowego.
3. Ewidencjonowanie wyjazdów w dokumentacji dotyczącej eksploatacji pojazdów służbowych i porównanie jej z dokumentacją służbową sporządzaną przez policjantów w związku z realizacją czynności w ramach danego wyjazdu (notatniki służbowe, notatki urzędowe i służbowe itp.)
KONTROLE ZEWNĘTRZNE PRZEPROWADZONE W KWP W ŁODZI
W 2009 ROKU
1. W okresie 24.02.2009r. - 26.02.2009r. zespół kontrolny z Departamentu ds. Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi przeprowadził kontrolę projektu w zakresie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego projektu „Zintegrowany System Stanowisk Kierowania”.
2. W dniach 20.04.2009r. - 08.05.2009r. zespół kontrolny w składzie podinsp. Dariusz Bartoszek i podinsp. Piotr Tysa eksperci z Biura Kontroli KGP przeprowadzili kontrolę problemową w zakresie zasadności i legalności stosowania przez policjantów środków przymusu bezpośredniego, ze szczególnym uwzględnieniem broni palnej. Kontrolą objęto KWP w Łodzi, KMP w Łodzi oraz KMP w Piotrkowie Trybunalskim.
Sporządził:
Kierownik Sekcji Kontroli Ogólnopolicyjnej
Wydziału Kontroli KWP w Łodzi
podinsp. Tadeusz Kamiński